Logo

Współpraca na schemacie diety

Pierwszy miesiąc współpracy

Pierwsza wizyta

Ten etap jest wspólny dla obu form dalszej współpracy (na jadłospisie lub schemacie diety). Decyzję o tym jak będziemy pracować, możesz podjąć w trakcie lub po zakończeniu pierwszej wizyty. Jeśli sam nie czujesz co będzie dla Ciebie najlepsze, pomogę rozwiać wątpliwości podczas naszej rozmowy.

Pierwsza wizyta może odbyć się poprzez:

  • wideokonferencję online (trwającą około 40-60 minut)
  • przeprowadzenie wywiadu drogą mailową

Co się dzieje na pierwszej wizycie?

Chcę dokładnie poznać Twoje zwyczaje żywieniowe i stan zdrowia, aby nasza współpraca przyniosła najlepsze rezultaty.

  • Zbieram wywiad zdrowotny oraz wywiad dotyczący trybu życia i preferencji żywieniowych.
  • Analizuję dotychczasowy sposób żywienia i tryb życia. Proponuję zmiany, jakie można w nim wprowadzić.
  • Wyjaśniam podstawy zdrowego żywienia, odpowiadam na wszystkie nurtujące Cię pytania.
  • Wspólnie wyznaczamy cele naszej współpracy i podejmujemy decyzję, jak będziemy pracować nad ich osiągnięciem.

Jak się przygotować do pierwszej wizyty?

  • Postaraj się mieć przy sobie wyniki wszystkich badań z ostatniego roku.
  • Przypomnij sobie, jak zwykle wygląda Twój dzień i posiłki. Możesz też spisać je na kartce, ale nie jest to konieczne.
  • Zastanów się, jakie produkty lubisz jeść, a jakich nie. Czy są takie, po których źle się czujesz?
Schemat diety

W oparciu o uzyskane w wywiadzie informacje, przygotowuję schemat diety. Po 3-5 dniach roboczych przesyłam go drogą mailową. Schemat zawiera dokładne instrukcje, jak powinny wyglądać poszczególne posiłki w ciągu dnia. Schemat dostosowany jest do Ciebie. Jeśli preferujesz na śniadanie kanapki, to pokażę Ci co i w jakiej ilości możesz na nie nałożyć. Jeśli wolisz owsianki - pomogę w dobraniu odpowiednich proporcji między składnikami.

Schemat jest zbilansowany kalorycznie, natomiast daje swobodę w wyborze tego, 
jak będą wyglądały posiłki.

Na podstawie schematu komponujesz wszystkie swoje posiłki w ciągu dnia, jednocześnie zapisując spożywane produkty w dzienniku żywieniowym.

Dziennik żywieniowy jest istotnym elementem tej formy współpracy. Z jednej strony stanowi świetną motywację do przestrzegania ustalonych zaleceń. Z drugiej, pozwala je weryfikować i w razie potrzeby wprowadzać konkretne zmiany. Dziennik jest również bardzo pomocnym narzędziem do identyfikowania przyczyn dolegliwości jelitowych. Wzór jak go prowadzić i co dokładnie w nim zapisywać przesyłam razem ze schematem diety.

Cotygodniowe monitorowanie efektów i analiza dziennika diety

Raz w tygodniu przesyłasz do mnie zapiski z dziennika żywieniowego razem z raportem żywieniowym. W raporcie uzupełniane są:

  • masa ciała,
  • obwody,
  • samopoczucie,
  • aktywność fizyczna,
  • wszystkie pytania i wątpliwości jakie pojawiają się w ciągu tygodnia.

Na podstawie raportu i dziennika żywieniowego oceniamy efekty diety, analizujemy ewentualne błędy. Jeśli jest taka potrzeba - wprowadzamy modyfikacje.

Jest to taka wirtualna wizyta kontrolna. O ile przy wizytach stacjonarnych byłoby trudno spotykać się co tydzień, o tyle cotygodniowa kontrola mailowa pomaga utrzymać wysoki poziom zaangażowania. Szczególnie pomocne jest to przy redukcji masy ciała.

Kontakt mailowy

Jeśli pojawią się pytania, z którymi nie chcesz czekać do cotygodniowego raportu - jestem do dyspozycji. Odpowiadam na wiadomości od poniedziałku do piątku w godzinach pracy (9.00 - 17.00), zazwyczaj tego samego dnia.

Kolejny miesiąc współpracy

Wszystkie powyższe elementy opisane są w szczegółach pierwszego miesiąca współpracy.

Ta strona stosuje pliki cookie w celu świadczenia usług. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies. polityka prywatności